Thursday, September 1, 2011

long time no see la....huhuhuhu

weeee......
harini first day misi aqilah merempit pi keje....
dah la dah lmbt....
moto tu plak pg2 dah wat hal....
bile dah lmbt nak punch card
punch card ilang plak.....
adeh......
ape la nasib.......
balik dr keje aku tgk dr jauh...eh???mcm kenal la..
skali bile minah tu jerit jer...
mmg kenal pon...


ni la dia member aku dr kecik lg...
teman sepermainan...
fasya rima aka dayah...
nape pggl dayah 
aku pon tak tau sbb dr kecik pggl gitu.....
dulu dia tggl blakang umah.......naek darjah 1 dia pindah
time from 2 dia pndh dok ampg balik...
then ting 4 dia pndah rawang.....
tp umah opah dia kat sebelah umah aku jer
dulu keje aku mmg lepak ngan dia je la.....
ilang jer aku kat umah tak laen mmg pi umah dia la....
minah ni dah lame jgk la aku tak jmpa dia.....
msg2 sebok kan.....
sorang nak jadi misi
sorang nak jd dr gigi.....
so smbg dr cite td 
tak sempat aku nak mati enjin dia dah tarik aku
gelojoh btol la minah ni....
dia heretnye aku pi umah opah dia.....
aku ckp sat la bg aku mandi...
segan2 pon dah siap2 tu aku gi gak la umah opah nye....
skali dia bleh ajak aku beraya la plak umah pakcik makcik dia
aa fyr la kan...umah pakcik dia sebelah2 umah jer...
kire jiran aku jgk la....
ha kau.....kepoh....seyes sejak dayah pindah dah lame aku tak dok ramai2
dgn family dia......teringat mase dulu2.....
aku rase mcm part of their family jer...
dorang nak pi picnic ke memane mesti bwk aku skali
dan aku yg mmg muka tak malu ni ikot jer......
hehehehe...
mgkn jgk sbb mase kecik2 opah dayah ni la yg jaga aku...
so faktor tu membuatkan aku rapat ngan family dorang
sekali tetiba kuar satu soalan cepumas.....
"qilah dah keje kan?bile nak kahwin?"
"hah???kahwin??pakwe pon takde nak kahwin dgn sape?"
kalo mcm tu kami kenen dgn .....tut..... nak tak?"
"hah?"(muka dah pucat tgn dah gigil)
"btol qilah,itu hari pon opah ade ckp mcm tu"
ah sudah(muka dah berpeluh)
jawapan aku????sengih je la aku reti oiiiii
part2 ni la yg aku plg tak pandai.....
tak tahu knp la...asal org ckp nak knl kan dgn si itu la inilah....
sindrom gelabah tu dtg....
senang ckp....
takut!!!!!!...
ni kalo auni or zety ade sebelah ni mau knp pelangkung aku ni
nak takut knp????!!!!!(terbayang reaksi dorang)
hehehehehehe....
insyaallah...
aku percaya ade jodoh tak kemana kan?????
dr nak cite psl member lama dah ke laut gi tmpt laen plak...
kihkihkih....
skali dayah request nak dtg umah plak...
adeh dayah...umah aku takde bende la wei.....
dia ckp nak dtg jgk...
nak jmpa bear aku yg mate kuyu tu....
ler.....bear tu dah berzaman takde.....
ingat lg korang kan....

dok smbg2 pon tak lame coz demo nak gerak beraya tmpt laen plak....
anyway....happy sgt hari ni dpt jmpe member lame...


ni bergambo time tgh sebok2 keje pg td...
nak membls org mms gmbo tgh b`raye
aku mms gmbo tgh keje....
nasib tak snap pic mase tgh bg feeding ke.....tls report ke....
huhuhuhuhu
anyeong......

No comments:

Post a Comment

Followers

About Me

My photo
wanna know about me?i`m just a normal person...nothing special....i got such a happy family and i have a good friends....hem....org ckp mulut sy kepoh sket....senang masuk dgn org yg br kenal?ye ke??for me kalo org tu ramah dgn kite....sy ramah la balik dgn dia...takkan nak wat sombong plak kan??mgkn jgk berkait rapat dgn kerjaya saya as a nurse...so kena byk ckp sket la.......so wish me luck k?