Wednesday, August 31, 2011

pengalaman pertama beraya as a government servant

berlalu lah sudah ramadhan
sebulan berpuasa....
tiba syawal kita raya kan
dgn rasa gembira..
cewah......hehehehehe
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI........


dan tahun ni adalah pertama kali aku beraya
berstatuskan org yg dah bekerja
tp cian ke adeq2 ku....
blom dpt merase duet raye lg
maaf la ye.....
gaji blom lg.....
hehehehehehe....

sempat jgk aku beraya kat banting walau pon sekejap...








tahun ni ramai yg beraya umah mertua so tak ramai mcm slalu
serba sederhana jer tahun ni....
then selesai besalam salaman...
bergerak la kami beraya ......
yes feveret part
hahahahaha...mkn!!!!
nak mkn puas2 coz aku dpt beraya sehari jer
adeq2 aku tegor pon malas nak layan
tengah hari rehat ...ptg smbg balik
ingat dah magrib tu dah selesai la
coz mmg tiap2 tahun
first day raye cuma gi umah keliling umah jer
raye kedua or ketiga br gi jauh2 sket
tetiba lps mahgrib tu paman soh siap2
dia ckp jomlah beraya mana yg sempat...
nnt kempunan plak kamu...bsk dah nak keje kan....
terharunye lah dgr....




habes beraya then aku siap utk balik kl
sedey wei rase 
tak tipu
ingatkan biasa2 je lah....
smpi cousin aku tegor ketat nye la muke ko qilah...
dan hari raye kedua
sy telah kembali bertugas di wad 6c...
msg adeq kat kg kate tgh beraye.....
seyes jeles....
ni dok umah sensorang ni smpi teringat2...
slalu time ni dah smpi melaka dah...
rindu nak gelak2 ramai...
rindu nak perabis kan kuih raye kat umah org
rindu nak bergmbo tak hengat dunia....
tp nak wat camner kan.....
pengorbanan demi mencari rezeki.....
dah tersurat bhw kerjaya aku sbgi seorang jururawat....
sedih mane pon kena gak tempoh....
anyway....
selamat hari raye aidilfitri...

hope tahun depan dpt ler aku cuti pnjg sket......

No comments:

Post a Comment

Followers

About Me

My photo
wanna know about me?i`m just a normal person...nothing special....i got such a happy family and i have a good friends....hem....org ckp mulut sy kepoh sket....senang masuk dgn org yg br kenal?ye ke??for me kalo org tu ramah dgn kite....sy ramah la balik dgn dia...takkan nak wat sombong plak kan??mgkn jgk berkait rapat dgn kerjaya saya as a nurse...so kena byk ckp sket la.......so wish me luck k?