Wednesday, August 17, 2011

palpitation......

tanggal 8 ogos 2011..
bermula hidup ku sebagai seorang misi....
ha.....bkn student2 lg dah.....
skung dah pakai line biru....
dulu apa2 hal crk je r sb incharge...
skung????
ha org plak crk ko......
so kami seramai 22 org dr kskb jb ni....
berkumpol la kat dewan jenjarom utk lapor diri....


so bile umum masing2 dpt hospital mane...
mula la muke masing2 tak cukup Hb...
pucat lesi....
tgn pon sejuk.......
then bile nama dipanggil......
tanpa sedar telah melakukan insiden yg memalukan diri sndri.....
hahahahahahaha.....
malu jer.....
n alhamdulillah.......
mgkn berkat doa baba....
aku dpt hospital ampg.....
dkt kot dgn umah.....
smpi nak claim elaun perjalanan pon malu.....
huhuhuhuhuhuh
mcm tu gak dgn shaz n aunie....
kami 3 org ni dpt hospital yg dikehendaki oleh parents kami....
nak jadi anak solehah kan kite ni??
huhuhuhu......

inilah dia hospital yg akan aku berkhidmat utk....
entahlah utk brapa tahun........


dan inilah geng kskb yg dapat sama2 dgn ku.....
dgn aida skali...
keh keh keh...
ni kalo sn yu tau ni mesti dia ckp
`aiyoo...ini kembar ha....mana pegi pon sama2'
hehehehe.....
n jumaat lps masing2 dpt tau penempatan msg2....

aida,fana,timah   : NICU
farihah  :  OT
nad  :   FIRST CLASS(tp wad ni tak bkk pon lg)
me?????
aku????
aku dpt wad mane????
mengumumkan yg siti aqilah dpt wad MEDICAL....
mntk surgical tp dpt medical plak...
sedang aida n nad yg first choice bubuh medical
tak plak dia pilih.....
masin mulut ko nad...
pasal pagi2 tu dia bg statement...siti aqilah awk dpt medical....
skali btol2 aku dpt medical.....
prasaan???
jujurnye...bile dpt tau tu mmg la aku shock 10 minit....
org laen dpt special area apahal aku tercmpk 
kat wad yg paling busy ni????
bile ckp mcm ni mcm tak bersyukur plak kan???
so aku positive kan diri dan ckp......
its ok aqilah.......
mana2 pon sama....
ni lebih baek dr yg dpt CSSD tu.........
tiap2 yg jadi tu pasti ade hikmah.....
ok...
tu lah ayt penyedap ati utk diri sndri........

smalam utk pertama kalinye aku menjejak kan kaki 
ke wad medical female 6c....
dgn blur2 nye.....
takde orientasi sana sini...
bleh plak sister ckp ha awk ikot la senior sorang satu???
huh???
ok.......nak wat ape ni.....?????
serius rase mcm org bodo......ompong tak tau apape......
rase mcm nak cabot je line biru ats pale tu ....
takot...
blur........
sgt....sgt....byk bende yg ko tak tahu.....
zero.......
mcm nak nangis pon ade gak....
dan skung prasaan aku mcm mase management dulu.....
tiap2 kali dtg keje....takotnye....
dgn sape la aku tagging hari ni???
ok ke sn tu?
ha mcm tu la aku rase.......
adoii aii......

kengkawan sekalian......doakan saye ye....
hope sy cpt tgkp ape yg sy blaja.......
dpt senior yg baek2 nak ajar sy.....
garang pon takpe jnji dia tak benci sy.....
dpt blend in dgn suasana keje br ni.....
n sy sentiasa ikhlas dlm menjlnkan tugas sy......
semoga allah permudahkan urusan......
amin.....


erk??
ni ler geng llv yg tersesat bersame sy....
nad rosly....

No comments:

Post a Comment

Followers

About Me

My photo
wanna know about me?i`m just a normal person...nothing special....i got such a happy family and i have a good friends....hem....org ckp mulut sy kepoh sket....senang masuk dgn org yg br kenal?ye ke??for me kalo org tu ramah dgn kite....sy ramah la balik dgn dia...takkan nak wat sombong plak kan??mgkn jgk berkait rapat dgn kerjaya saya as a nurse...so kena byk ckp sket la.......so wish me luck k?