Wednesday, December 15, 2010

selesai sudah.....

ok.....
bermula dari 14 haribln 11
smpi la ke hari ini....
14 haribln 12...
mcm 2 la jadi kat hidop aku....
dgn koirnye....abg nikah...abg sanding...
dgn induksi lagi
plus kene pindah bilik la plak......
huru hare jgk la hidup aku kejap....
cite bermula dengan koir 
memule tu practice hujubg minggu jer...
dah nak dekat tu hari2 kene....
pagi gi keje......
on the same time kene kejar
cross yg mcm tak berkesudahan...
melayan kerenah nak itu ini....
siap kene double shiff bagai....
kene fitnah sampi name naik ke puan...
kene marah...
pastu mlm.....practice....
nak urus itu ini pasal koir lagi...
serius aku cakap memang aku 
STRESS!!!!!
nasib baik aku masih ade kawan yg
boleh dgr la luahan ati aku ni...
dlm tempoh ni cik aida la yg paling byk tolong aku

bkn ape...pasal kami keje same...
same2 jgk koir....
and naseb baek chai wei ting ni ade..
.
dia pon la same2 sibuk jgk urus tempat
utk kami practice...

and kengkawan yg laen jugak 
time kasih...
so.....akhirnye tibe la hari pertandingan 4 aribln 12..
and for your information...
my brother nikah 5 haribln....
aku kene gi induksi kat kolej 8 ari bln....
ha......best tak????
3 ari bln kami bertolak la dari jb ke melaka...
dlm kol 3 lebeh la sampi...
malas ler nak cite pnjg...
di pendekkan cite...mlm gi reheseal
bsk pagi bertanding....


habes jer bertanding....baba smpi aku terus balik banting
kalo diikotkan xdpt balik lg
tp pujuk punye pujuk pn azmah sama en amierul
dapat la lepas.....
huhuhu....balik pakai bj koir yg terang tu
dgn mekap tebal seinci kat muke...
kalo ikutkan sedih rasenye tggl kan dorang
sebelom keputusan kuar....
dah la mlm tu dorang meronggeng plak....
tp aku kene dulukan mane yg penting kan??
dan yg penting aku dah tunaikan
tggjwb aku pade dak2 koir......
so mlm 4 aribln tu my father wat
kenduri doa selamat sket kat banting..
sampai2 jer tolong itu dan ini.....
dan after kenduri kene wat contract 
cuci pinggan plak with my cousin
hem seyes la umur kami ni dah nak msk
23 tahun...
tp contract cuci pinggan ni tak pernah jatuh kat tgn owg laen...
balik2 muke kami dua owg ni....

tu la yg aku ngan my sis ni dok complain 
sepanjang basoh pinggan ni..
huhuhu....dgn gelak mengekek kat belakang umah...
siap buat lawak itu ini.....
nak dekat 12 lebeh la br selesai kemas....
punye penat mlm tu memang aku tidor kat sofa jer
tak sedar lansong.....
bsknye tibela hari yg dinanti....
dan pagi tu mase aku tgh mandi 
adeq jerit2 kate aida call
ah sudah....
berdebar2 la aku...
mandi pon dah mcm lipas kudung....
tepon balik shaz yg angkat...
dan dgn tak sangkenye kami menang NO 1!!!!
mcm owg giler lah aku jerit kat umah...
hahaha...paman siap sound ko ni kene hesteria ke?
huhuhu...alhamdulillah....
terkilan jgk tak dpt same2 ambek adiah..
tp takpe....i`m happy ...so
kol 2.30 5 kete gerak dari umah ke umah penganin pompuan...
kami tige bradek dok kat blakang..
nikahnye kat masjid..
selesai jer abg akad nikah...
tetibe tgn aku tremor.....
and tibe2 air mate mengalir.....
kakak tanye wei asal ko nangis???
aku cume dpt jwb entah???
dia ckp sbr la...mase abg izs kahwin dulu pon aku 
nangis jgk.....
kite mmg dilahirkan dlm family yg sentimental sket..
huhuhu...
tak tau la ape sbntye perasaan aku mase tu...
sedih mgkn sebab my brother
skung no longer my ONLY brother...
he someone husband rite now...
happy jgk sbb dia dah kahwin dah....
dapat one new family member....
dah sudah tu ape lagi....
sesi yg paling aku suke!!!
bergambar!!!!




lepas mahgrib kami bertolak balik....
punye la penat badan...lepas mandi 
tu dah rase laen mcm...
rigor.....bdn sakit2
pakai sweater siap dgn selimot tebal...
telan pcm...
tidor.........
naseb bsk pagi dah ok....
7 aribln balik jb balik....for induksi....
not bad la induksi.....




yg sedihye....
abg sanding aku tak dpt gi...
hanye 3G je lah mampu...

sedihnye tak payah ckp la wei.....
tp alhamdulillah...sume berjalan lancar....
baba exited giler cite itu ini...
i`m glad he happy...
and now i`m home...
like i said...
memory become sweet when we thinking about it later....
windu plak rase mase tgh practice koir...
dgr lawak2 sengal dak2 ni...

time induksi...
main injit2 semot sama aida...
huhuhu
next week kene kerje kat hkl plak.....
mcm mane agaknye ek?


No comments:

Post a Comment

Followers

About Me

My photo
wanna know about me?i`m just a normal person...nothing special....i got such a happy family and i have a good friends....hem....org ckp mulut sy kepoh sket....senang masuk dgn org yg br kenal?ye ke??for me kalo org tu ramah dgn kite....sy ramah la balik dgn dia...takkan nak wat sombong plak kan??mgkn jgk berkait rapat dgn kerjaya saya as a nurse...so kena byk ckp sket la.......so wish me luck k?